من باور دارم – می‌خواهند تو ندانی

من به برابری مطلق و بی قید و شرط تمام انسان‌ها باور دارم. ما حق نداریم برای آنها تفاوت قائل بشویم، زنان، همجنس‌گرایان، آسیایی‌ها، چپ‌دستان، هیچکس. ایمان یک نفر نمی‌تواند بهانه‌ی محدود کردن زندگی دیگران شود. به خصوص برای کودکان، که باید از آزار و اذیت احتمالی والدین‌شان محافظت بشوند. من فکر میکنم نگاه کنجکاوانه و پرسش‌گر کودکان هرگز نباید سرکوب شود، کودکان می‌بایست از مغزشویی مذهبی که به اسم “آموزش” ارایه می‌شود محافظت شوند، نوجوانان باید از تاریخ ادیان باخبر شوند، تا نحوه‌ی ساخته‌شدن ادیان و اثرات‌شان بر دنیای ما انسان‌ها را بدانند، رنج‌آورترین حقیقت درباره‌ی این اعتقادها این است که دانش چقدر با کتاب‌های مقدس منطبق است؟ اصلا منطبق نیست، در متن مقدس انسان‌ها باهم برابر نیستند، به‌جز در مورد کشته‌شدن برابر انسان‌ها به اراده‌ی خداوند، از زنان مکرراً به عنوان اموال نام برده می‌شود، بیگانگان را می‌توان کشت یا به بردگی گرفت، و همجنس‌گرایان حتی به درد برده‌شدن هم نمی‌خورند، آموزش و اکتشاف موارد تحریم شده در متون مقدس است، کوچکترین اشتباه در برابر خدای مهربان می‌تواند منجر به مرگ آنی شود، من باور دارم همه‌ی ما قابلیت درونی تشخیص خوب از بد را داریم، بدون نیاز به درخواست هدایت از یک چوپان جنگ‌طلب، و یا یک فرد بچه‌باز ازخودراضی، در واقع به خود و همنوعان‌مان توهین میکنیم، اگر اصرار داشته باشیم که بدون داشتن یک دین آسمانی نمی‌توانیم درست فکر کنیم، من باور دارم که هیچ مذهبی تا به امروز خدمت منحصربه‌فردی به اخلاق و انسانیت نکرده است، مذاهب ارزش‌هایی که توسط مردم خوب شمرده می‌شوند را بازسازی میکنند، و بعد ادعای مالکیت این ارزش‌ها را میکنند، بعد هم مدعی می‌شوند که بدون ایمان فرد توان تشخیص خوب از بد را ندارد و مردم تقریباً همیشه این ادعا را باور میکنند، درحالیکه کاملاً برعکس، ارزش‌های خوبی که امروز در جهان وجود دارند، نتیجه فلسفه منطقی، مورد بحث قرار گرفته و بدون دخالت مذهب است، من باور دارم مذاهب به مردم فریب‌خورده یک کالای‌تقلبی می‌فروشند، آن‌ها نارضایتی از این دنیا را زیاد میکنند، که مردم مشتاق زندگی بعدی شوند، آنها به انسان‌های نیازمند امید بیهوده می‌دهند، و دستاوردهای علمی، مهندسی و پزشکی را به نام خودشان جا می‌زنند، و مدعی می‌شوند که تمام این‌ها معجزست، هیچ دین یکتاپرستی روی زمین وجود ندارد که کتاب مقدس‌ش، دستور به ریشهکن کردن مومنین ادیان دیگر را نداده باشد، پیشرفت واقعی انسان، تا وقتی که اکثریت مردم به خدایان توخالی عهد عتیق باور دارند ممکن نیست، پس اگر شما هنوز فکر میکنید که باور شما، تنها باور درست است، که کسانی که مثل شما باور ندارند، انسان نیستند، و کسانی که به چیزی باور ندارند اخلاق ندارند، و یا فکر کردید چون من کلمه‌ی “باور دارم” را استفاده کردم مذهبی ام، پس من باور دارم، می‌توانید گورتان را گم کنید
لینک یوتیوب:
http://www.youtube.com/watch?v=CKcZrd…
لینک دانلود مستقیم (مدیافایر):
http://www.mediafire.com/?ogd4wxd4o2j…
——————
صفحه‌ی فیسبوک:
http://www.facebook.com/Mikhahand.Nadani

About ashkan.gh

{UPDATED} I'm a MA graduate student from University of Westminster from Iran. here i will post all that goes through my mind, my thoughts, interesting articles and videos and other fun stuff. All the posts here are what i liked personally or find in other sources. Do not let yourself be deceived: great intellects are skeptical. Friedrich Nietzche
This entry was posted in Videos. Bookmark the permalink.